YENİ ÜYE OLUP ÜYELİK ETKİNLEŞTİRME E POSTASI ALAMAYAN OLURSA BU MAİL ADRESİNE BİLDİRSİN YARDIMCI OLALIM.
iletisim@spearfishingturkey.com
merhabalar.
her av sonrası özellikle tetik mekanizmasına 1-2 damla rulman yahut hidrolik fren yağlarında kullanılan su itici özelliği olan yağdan damlatıp, makinenin tetik mekanizmasının av sonrası bir sonraki ava kadar yağlı kalmasını sağlıyorum.
yaptığım şey doğru mu? yanlışsa neden yağlamıyoruz?
Mekanizmalar sudan çıkınca zaten kuruyor. Ben hiç yağ sürmedim. Bir sıkıntıda yaşamadım. Daha da elime zıpkın ile yağ bir araya gelinceye kadar yağlamam açıkçası. 😁
@onr6nkoc benimki oltacılıktan kalma alışkanlık; malum deniz suyu her şeyi çürütür. eve gelince temiz su ile güzelce yıkıyorum, tuz kalıntıs kalmasın diye. sonra da süzülüp iyice kurusun diye dik bir şekilde koyup iyice kurutuyorum. kuruduktan sonra da dediğim gibi 1-2 damla özellikle kalama piminin bağlı oldu o küçük parçayı kaldırıp oradan tetik mekanizmasına doğru damlatıp hem tetiği hem de kalama pimini güzelce yağlansın diye 1-2 dakika oynatıyorum. ama tabii yağlanması zararlıysa(ki bence bir sonraki kullanıma kadar yağlanmış olması sıkıntı olmaz, sonuçta tuzlu suya girince arınıyordur) yine de bu uygulamaya son verebilirim 🙂
Herkesin kendi görüşü. Tatlı su ile yikadiginiz zaman kafi. Başka detaya pek gerek olmadığını düşünüyorum. Bı arama şanzumanı gibi sürekli haraket halinde olan parçalar değil. Dk.da 5000-6000 devir ile haraketli parçalar yok. O yüzden uzun yıllar kullanılabilir. Tatlı su ile yıkandığı zaman.
@onr6nkoc bir yerde okudum, özellikle şiş tutma aksamının yağlanmaması gerektiği söyleniyor. arada bir wd-40 ile pası temizlense kafidir yazmıştı. okuyacak olursa onunla da ğaylaşmış olayım.
her daim rast gele.
Parçalar çok küçük ve hassas yaglanirsa kaçırma olasılığı olabilir diye yağlanması önerilmiyor olabilir.