kefal kavurma

Kefal Kavurma-Parmaklarınıza Dikkat Edin Muhteşem Bir Kefal Tarifi Paylaşıyoruz

Kefal kavurma tarifini bizimle paylaşan Kemal Başer’e teşekkür ederiz.

Kefal balığı diğer balık türlerine göre pek tercih edilen bir balık olmasa da hak ettiği değeri güzel tariflerle mutlaka alacaktır. Bu tariflerden birisi de kefal kavurma tarifidir. Zıpkınla balık avına yeni başlayanların kahramanı, ülkemiz kıyılarında bol miktarda bulunan kefal balığının, bu tarifle birlikte gerçekten başka bir kulvara yükseleceğinden eminim. Izgara ve  yağda kızartma olarak tükettiğim kefal balığını Kemal Başer arkadaşımız kavurma olarak yapmış ve bu şekilde çok lezzetli olduğunu belirtti. Bende bu tarifi sizler için paylaşıyorum. Umarım beğenirsiniz. Bu arada kefal kavurma tarifini bizimle paylaşan Kemal Başer’e teşekkür ederiz.

kefal fletoKefal Kavurma – Malzemeler

• 2 Adet Kefal
  • 1 Adet Yeşil Biber
  • 1  Adet Kırmızı Biber
  • 1 Adet Soğan
  • 3 Diş Sarımsak (isteğe bağlı arttırılabilir)
  • 1 Yemek kaşığı tereyağı
  • Ay çiçek Yağı
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kekik (isteğe bağlı)
  • Toz Biber

Önce zıpkınla iri iki adet kefal vuracağız 🙂 Kefallerin pullarını sıyırıp içlerini güzel bir şekilde temizliyoruz.  Sırt yüzgeçleri de kesilip fileto alma işlemine hazır ediyoruz. Soldaki resimde filetosu alınmış balıklar, üzerinde tek kılçık kalmayacak şekilde hazır edilip, dilimlenir.

kefal kavurma tarifi

Daha sonra kavurmanın sebze kısmını hazırlıyoruz. 1 tane yeşil, 1 tane kırmızı biberi irice dilimleyelim.   1 adet soğan dilimleyelim. Birkaç diş sarımsak dilimleyelim. İsteğe bağlı ben 5 tane dilimledim. Bunları biraz ay çiçek yağı ile pişiriyoruz.

Ayrı bir tavada da dilimlenmiş olan kefalleri çok az ay çiçek yağı ile pişiriyoruz. 1 dk sonra bir yemek kaşığı kadar tere yağı katıp pişirmeye devam ettim. Balık pişmeye yakınken sebze ve kefalleri buluşturuyoruz aynı tavada. Burada dikkat edilecek kısım sebzeleri balığın olduğu tavaya katmak. Birbirlerine aromalarını katıp iyice karıaştığı sırada tuz, karabiber ve kekik atıp işlemi bitiriyoruz. Afiyet olsun 🙂 Bir sonraki yapışımda içine pişme anında defne yaprağı ve mantar eklemek olacak sebzelere. Deneyenlerden yorum bekliyorum.

Bir yazının daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Yeni bir yazı ile tekrar görüşmek üzere kazasız bol avlı dalışlar dilerim. Lütfen yazının altındaki yorum bölümünü kullanarak yazılarımız ile ilgili fikir ve düşüncelerinizi bizimle paylaşın.

Diğer üyelerimizle fikir alışverişinde bulunmak isterseniz sade bir şekilde hazırlanmış FORUM bölümümüz aktif durumdadır.

Unutamadığınız ve okurlarımızla paylaşmak istediğiniz av anılarınızı bize gönderin ZIPKINCI BLOG sayfamızda yayınlayalım.

E-Posta : destek@spearfishingturkey.com

ZIPKIN AVI TÜRKİYE YOUTUBE KANALIMIZ

Youtube Kanalımıza abone olarak yeni yayınladığımız videolardan anında haberdar olabilirsiniz. Zıpkınla balık avına yeni başlayan arkadaşlar için birbirinden faydalı içerikler yayınlamaya gayret ediyoruz.Kanalımıza abone olmak için linki tıklayabilirsiniz. Zıpkın Avı Türkiye Youtube Kanalı

spearfishingturkey.com facebook grubu

3 Yorum
  1. seda 4 ay önce

Daha önce hiç balığın kavurması olduğunu duymamıştım çok değişik geldi bu tarif bana. Eminim çok lezzetli olmuştur. Not defterimde yeri hazır bu tarifin. Çok teşekkürler

• Yazar
      Can Aktaş 4 ay önce

Güzel yorumunuz için teşekkürler. Sofrada bir lokma daha fazla alabilmek için herkes birbiriyle yarıştı. Parmaklarımızı yedik 😀 Mutlaka deneyin

2. Seda Soylu 4 ay önce

Gerçekten balık seven biri olarak beğenerek 0kudum denmeye değer bir tarif gibi görünüyor.

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

©2019 www.sperfishingturkey.com Serbest Dalış ve Zıpkınla Balık Avı Topluluğu. Tüm Hakları Saklıdır.

Kullanım Şartları yerine getirilmeden hiçbir şekilde kopyala - yapıştır yapılamaz, yazılar ve bilgiler kullanılamaz.