Sabah suyu dalış sü...
 
Bildirimler
Tümünü Sil

Sabah suyu dalış süreniz  

 
(@ozbaltus)
Üye

Merhaba arkadaşlar, sabah suyuna erken saatte gittiğim zamanlar kara kıyı avı için toplam 2-2 buçuk saat suda durunca yorgunluktan pert oluyorum, eve gidince artık o gün benden hayır gelmiyor. Sabah evden çıkmadan önce bir iki dilim peynir ekmek yiyip çıkıyorum. Eğer öğlen vakti suya girersem, yani sabah sağlam kahvaltı yaptıktan 2-3 saat sonra dalışa gidersem çok daha uzun süreler 4-5 saat gibi suda kalabiliyorum.Dalış dönüşü de yorgunluk çok az oluyor.Bahsettiğim meralar arada bir ayağımın yere deyip dinlenebildiğim sığ meralar için söylüyorum. Sizde durum nasıl oluyor? Sabah erken saat gidince dalış süreniz, eve dönüşte yorgunluk durumunuz nasıl oluyor? 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/09/2020 19:50
ONR6NKOC
(@onr6nkoc)
Forum Yönetimi

Sabah erken kalkıp dalışa gittiğimizde organlar daha uyanmamis olur. Daha fazla enerji harcarsınız daha az nefes tutarsınız ama bir kaç dalistan sonra düzelir. 

yorgunluk konusunda ekmek yada peynirden ziyade. Bir bardak suya varsa 1 tatlı kaşığı bal karıştırip icebilirsiniz. Bu sizi dinç tutar. Yada küçük bir parça çikolata ile enerji sağlayabilirsiniz.

Sağlıcakla Dalin.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/09/2020 20:42
Barracuda
(@can)

@ozbaltus 

Bir süre sonra kan şekeriniz düşüyor olabilir. Eğer çok erken saatte kalkıp dalışa gidiyorsanız uykusuzluk da sizi ekstra etkiliyor olabilir. Dalış şamandıranız varsa yanınıza bir muz alabilirsiniz. Sabah dalışa gitmeden önce keçi boynuzu pekmezi kaşıklayan tanıdıklarım var 😀 Bir ara sabah yarım haşlanmış yumurtayı ekmeksiz yiyor ve 30-40 dk sonra dalışa gidiyordum. Yada yarım muz olabilir. 

Eğer gece biraz geç saatte uyuyup çok erken bir saatte uyanıp dalışa gidersem sizin gibi oluyorum. Sabah suyunu hiç sevmiyorum 🙂

YanıtAlıntı
Gönderildi : 27/09/2020 00:41
Cüneyt beğenme
Passiontripmaster
(@sonertas)
Forum Yönetimi

Hep kahvaltısı dalışa giderim yazin 5.5 6dagirer 11.5 12de çıkarım çıkar çıkmaz bur şişe su içer bir kek yer Birde mavi sporcu içeceği içerim bunları yapmazsam Dalıştan sonra bütün gün pert gezerim kışında yanıma ballı su alırım evden çıkmadan 2 kaşık pekmez yerim çıkınca Aynı işlemi yaparım dalın sağlıcakla

YanıtAlıntı
Gönderildi : 27/09/2020 01:30
Cüneyt beğenme
EMAY
 EMAY
(@emay)
Üye

Redbul kanatlandırır 🙂 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 29/09/2020 09:23
Mehmet Reyhanoğlu
(@sarimehmet)
Kıdemli Üye

@ozbaltus

Ben öğleden sonra dalıyorum hem performans açısından hemde balık açısından daha verimli oluyor tek sıkıntısı öğleden sonra hava değişebiliyor bazen bulanığa çakılıyorsun😂

YanıtAlıntı
Gönderildi : 29/09/2020 20:23
moguzcan
(@moguzcan)
Aktif Üye

Bu sabah günes doğmadan sudaydım. Girmeden yarım saat önce yarım muz ve ballı su içtim . Ve şuna kanaat getirdim . Sabah suyunda özellikle sadece agaşon yapıyorsak , ciğerler daha henüz açılmamış oluyor . Yada dalış öncesi en az yarım saat hızlı tempo yürüyüş gibi eklemleri esnetecek ve ciğerlerin açılması gerekiyor. Aksi taktirde bizi daha çok yoran agaşon oluyor. Öğleden sonra dalışlarda vucüt nefes tutma gibi extrem durumlara daha hazırlıklı oluyor. 
Nefes tutmaktan bitkin vaziyete gelmek , genel olarak sabah suyunda oluyor.  fizyolojik olarak bu durum vücudu hazırlıksız yakalıyor diyebilirim . Buna az uyku,  beslenme , sıcaklık/soğukluk  vb ekleyebiliriz.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 29/09/2020 20:45
Cüneyt
(@levrek)
Üye

@ozbaltus kesinlikle benim durumumu anlatmışsınız sanki. Sabahın ilk ışıklarıyla aç karnıma giriyorum. 2-3 saat kalıyorum eve dönünce kahvaltı yapacak dermanım olmuyor ve akşama kadar sürüyor bu durum. Akşam dalışlarımda bu kadar olmuyor. 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 14/10/2020 21:26
Ozbaltus beğenme
ONR6NKOC
(@onr6nkoc)
Forum Yönetimi

@emay yazmış ama ben emayin dediği enerji içecekleri olayına katılmıyorum. Enerji içecekleri bizim ihtiyacimiz olan nabzı yavaşlatmak yerine nabzı hızlandırır. Buda nefes süresini direk etkiler. Nabzı yavaslatamazsiniz. Buda dalış sırasında kan basıncına direk etki eder sağlık sorunlarına yol acabilir. Farklı spor dalları olmuş olsa koşu yada basınç altında düşük nabız gerektirmeyen sporlar belki terich edilebilir ama. Dalistan önce kahve dahi içmeyin...

Sağlıcakla Dalin.

 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 14/10/2020 23:35
EMAY
 EMAY
(@emay)
Üye

@onr6nkoc yorgunluğu baz alarak dalış öncesi değil,sonrası için yazdım ama haklısın öyle algılanıyor.Dalıştan sonra enerji içeçeği ve en önemlisi su içmek baş ağrısı ve yorgunluk için önemli bir unsur.Yorgunluğun en büyük nedeni ise üst üste dalış yapmak.Çoğu zaman sabırsızlığımıza yenilip kısa aralıklar ile dalış yaptığımızda vücudu çok yoruyoruz ve hafta sonu dalış sonrası evde kanepede uzanmış,pert vaziyette buluyoruz kendimizi.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 15/10/2020 10:39
Orçun
(@orcun)
Yeni Üye

@onr6nkoc Enerji içecekleri yorgunluğu bastırarak nabızı bir miktar yükseltir. Bu da farkında olmadan daha çok yorgunluğa ilerlemeniz demek oluyor. Dalış için ne riskler ne faydalar oluşturur tartışırsanız dinlerim 🙂 

 

@emay Eğer hazır bir içecek kullanılacaksa enerji içeceği yerine mineralli sporcu içecekleri tercih edilebilir. Ancak elbette ki doğal yolları tercih etmek en iyisi olacaktır.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 15/10/2020 10:46
ONR6NKOC beğenme
ONR6NKOC
(@onr6nkoc)
Forum Yönetimi
Gönderen: @orcun

@onr6nkoc Enerji içecekleri yorgunluğu bastırarak nabızı bir miktar yükseltir. Bu da farkında olmadan daha çok yorgunluğa ilerlemeniz demek oluyor. Dalış için ne riskler ne faydalar oluşturur tartışırsanız dinlerim 🙂 

 

@emay Eğer hazır bir içecek kullanılacaksa enerji içeceği yerine mineralli sporcu içecekleri tercih edilebilir. Ancak elbette ki doğal yolları tercih etmek en iyisi olacaktır.

@emay sizinde dediğiniz gibi dalış öncesi gibi anlaşılıyor. "İsterseniz yazınıza dalistan sonra diye ekleme yapabilirim yanlış anlaşılmaması açısından" dalistan sonrasi icinse tüketilebilir ama sporcu içeceği olursa biraz daha iyi olabileceğini düşünüyorum... 

@orcun sporcu içeceklerini mavi su diyim siz anlayın. 4 saatlik bir dalış yapıyorsanız bunu 4 saatlik zaman dilimine bölerek 4 saat süre zarfında tüketebilirsiniz. Bir sıkıntı olmaz. Vucudun kaybettiği suyu yerine koymaya yardımcı olur. Deniz tuzundan ziyade ağzımızda bir nebze tatlanmis olur.  Vücudun kaybettigi su ve mineral ve elektrolitleri hızlı şekilde geri kazanmasini sağlar.  

Enerji icecekleri vücuda kafein yüklemesi yapar. Yukarıda dediğimiz gibi nabzı hızlandırır yapılan spor ile birlikte kalbi daha fazla yorar. çarpıntı yapar. Dalış sırasında kaybedilen  sivıyı yerine koymaz. 

Daha detaylı bilgiyi Haktan Hocam konuyu gördüğünde verecektir. 

@dreamdiver hocam bizi biraz aydınlatırsanız seviniriz...

YanıtAlıntı
Gönderildi : 15/10/2020 17:28
Orçun beğenme
(@enderce22)
Yeni Üye

Cumartesi günü ilk defa kara kıyı avıma 15 kg lık bir ağırlık 5 mm elbise ile deneme yaptım sığ yerlerde daha verimli batabilmek için ama gerçekten çok yorucu ve belki ilk defa diye zorlandığım için nefes sürelerim çok kötü idi sabah yarım muz ile 3 saatlik dalıştan sonra gerçekten pestilim çıkmıştı sizce ilk defa bu kadar ağır dalış yaptım diye mi performansım kötü idi yani alışır mıyım yoksa ağırlık konusunu kara kıyı avında çok mu abartmışım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim iyi günler .

YanıtAlıntı
Gönderildi : 16/10/2020 11:44
Paylaş :

©2020 www.spearfishingturkey.com Tüm hakları saklıdır. Kullanım Şartları yerine getirilmeden hiçbir şekilde kopyala - yapıştır yapılamaz, yazılar ve bilgiler kullanılamaz.

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

veya    

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?

Create Account