Bildirimler
Tümünü Sil

Foruma Üye olduktan sonra "Aktivasyon-Şifre Belirleme Aşamasında Sorun Yaşayan Üyelerimiz

Foruma üye olurken "hotmail, outlook, msn" uzantılı bir mail adresi kullandıysanız size gönderdiğimiz aktivasyon-şifre belirleme e postası hesabınızdaki "gereksiz-spam" klasörüne düşmüş olabilir. Lütfen "gereksiz-spam" klasörünü kontrol ediniz. Destek için instagramdan @spearfishingturkey bize ulaşabilirsiniz.

İdeal şiş boyu

  

0
Konuyu Başlatan

Merhabalar 130 cm pathos şişi farkli bir zipkinda degerlendirmek istiyorum.

Kullanim acisindan acik kafa ve aliminyum govdeli bir zipkinin ideal olacagi düşüncesindeyim.

Lakin 130 cm şiş boyu kaclik zipkina uygun olur ucu fazlada ciksin istemiyorum hedef almasi zor olmasin diye en sağlıklı neticeyi almanin peşindeyim

7 Cevap
1

ben 100 lük tüfekte hep 130 cm sis kullanirim,140 cm fazla uzun 130cm daha stabil dengeli gidiyor edindigim tecrübe ile.

@safak açık kafa zıpkınlar kısa şiş kullanımına olanak sağlar ve daha stabil atışlar sağlıyor fakat kapalı kafa zıpkınlarda durum değişiyor hedef almak zorlaştığı için uzun şiş tercih edilir asıl standartlar oradan kaynaklanıyor

@sarimehmet evet o konuda haklisin bende acik kafa kullaniyorum bende ona göre yorum yapmistim,belirtmeyi unuttum,kapali kafa icin haklisin biraz daha uzun olmasi daha avantajli

0

Aras bey merhaba. 130 cm uzunluğundaki şişin tam karşılığı 90 cm tüfektir. Ancak 95 cm tüfeğe de olur. Tüfek boyu 100cm olunca şiş 140 cm kullanılmaktadır.

Bu yazdıklarım genel geçer standart ölçülerdir. İleri seviye zıpkıncılar bu standartları kendi av stilleri ve kombinasyonlarına göre değiştirebilirler.

Bu arada profil sayfanızdan imza ayarlarınızı yaparsanız sevinirim. Örnek olarak mesajımın altında görüntülenen benim imzama bakabilrisiniz. Ayrıca forumu kullandığınız için teşekkürler.

0

Peki can hocam bende 90 Lik tüfek ve 130 cm 6.5 sis var bende bunun cok uzun olduğu düşüncesindeyim.

120 cm 6.5 mm sis kullanamazmiyim.kendinden kanallı aliminyum boru tüfek zaten bu yolla hem ağırlık azalmış olur ve suda surtunmede bir nebze azalır diye bir düşüncem var ama bana göre bilmem siz ne dersiniz.

@bbatuhan bendede 105 aleminyum gövde tüfek var ve ben bunu 17.5 kaliteli bir lastik ve 130 cm 6.30  şiş ile kombine ettim gayet başarılı atışlarım var ama standartlar şiş her zaman 40 cm uzun olmalı diyor

@bbatuhan sizin 90-130-6,5mm oranınız doğru hiç oynamayın derim

0
Gönderen: @bbatuhan

Peki can hocam bende 90 Lik tüfek ve 130 cm 6.5 sis var bende bunun cok uzun olduğu düşüncesindeyim.

Şişin neden çok uzun olduğunu düşünüyorsun 90 lık tüfek için bence gayet uygun. Zıpkın avında standartlarla oynamak için bence kombinasyon konularına çok hakim olmak lazım. Ben fazla cesaret edemiyorum 🙂

Bu arada mesela 90 lık tüfek ve tek 18-19 mm lastikle 6.25 mm bir şiş denemesi yapılabilir. Kısa şişle nişan almak bence daha zor.

@can

Hocam hayırlı akşamlar şiş boylarının zıpkın boyuna göre bı hesaplamasi varmı.lastik hesaplarının bulunduğu cetveller var şiş  içinde böyle birşey varmı. ben 75lik kapalı kafa bı zıpkın kullanıyorum şişin zipkindan çıkıntısı 30cm sizce bu fazla degilmi?

Gönderen: @zipkinadam

@can

Hocam hayırlı akşamlar şiş boylarının zıpkın boyuna göre bı hesaplamasi varmı.lastik hesaplarının bulunduğu cetveller var şiş  içinde böyle birşey varmı. ben 75lik kapalı kafa bı zıpkın kullanıyorum şişin zipkindan çıkıntısı 30cm sizce bu fazla degilmi?

Hayırlı akşamlar. Standart şiş uzunluklar var. Bu uzunluklar çoğu tüfekte standart halini almış, genele hitap eden uzunluklardır. Örnek vermek gerekirse

60cm zıpkın 100cm şiş

75cm zıpkın 115cm şiş

90cm zıpkın 130cm şiş

100cm zıpkın 140cm şiş

110cm zıpkın 150cm şiş

120cm zıpkın 160cm şiş

Yukarıdaki uzunluklar şiş lastik kombinasyonlarına göre değişebilir. Mesela ben 90 lık ahşap tüfeğim için 16 mm çift lastikle 7mm kalınlığında, 125 cm boyunda bir şiş kullanmayı tercih ettim.

Mesela taş altı avlananlar şişin tüfeğin kafasından çok çıkmasını istemezler. Bu nedenle kısa şiş kullanırlar.

Normalde tüfeğin kafasından bir avuç 20-25 cm kadar şişin çıkması normal olarak kabul ediliyor.

@can selamlar, emeğine sağlık teşekkür ederim 🙏 ama bu bilgilerin dayanağı olmalı. Bazı tüfeklerde şiş kelebeği bile tüfeğin hemen ucunda. Bunlar daha çok birilerinin ticari uydurmaları gibi geliyor. Fizik kurallarıyla uyumlu bir dayanak olmalı.

@can 110 cm.zıpkın 150 cm. Şişi atlamışsın. Verdiğin tablo tamamen doğru 80-120 cm.arası tüm boylarda zıpkınım var ve hepside o verdiğin oranlarda 6,5-7,5mm şişlerle

Gönderen: @birolmania

@can selamlar, emeğine sağlık teşekkür ederim 🙏 ama bu bilgilerin dayanağı olmalı. Bazı tüfeklerde şiş kelebeği bile tüfeğin hemen ucunda. Bunlar daha çok birilerinin ticari uydurmaları gibi geliyor. Fizik kurallarıyla uyumlu bir dayanak olmalı.

tam on ay sonra foruma dönüş yapmanıza sevindim 🙂 Kendinizi çok özletmeyin. Anladığım kadarıyla tüfek boylarına karşılık gelen standart şiş ölçüleri için yorum yaptınız. Keşke "Fizik kurallarıyla uyumlu bir dayanak" yani objektif ve sabit bir kaynak olsa ancak bu boylar bir şekilde standarda kavuşmuş durumda. Durum böyle olunca zıpkınla balık avına başlarken ilk tüfeklerimizi bu standartlarda satın alıp bir seviyeye ulaşana kadar kullanmak durumunda kalıyoruz.

Zıpkınla balık avına yeni başlayan ya da bu konularda araştırma yapanları aydınlatabilecek en güzel yol bu konu altındaki doğrudan yapılan bilgi-tecrübe paylaşımlarını okumak olacaktır. Çünkü her zıpkıncı kendine uyan kombinasyonu ararken bir çok kez deneme yanılma sürecinden geçer. Mesela bu konu altındaki yorumları okuduktan sonra forumdaki (ben dahil) zıpkıncıların çoğunluğunun standart olarak kabul edilen şiş ölçülerinden daha kısa şişler kullandıklarını gördüm.

Bu arada @trasher-dark ın tek sorusuyla açılan bu konu altında çok faydalı bir bilgi kaynağı oluşmuş. İnternette bu konuda arama yapan arkadaşlarımızın işine yarayacaktır diye düşünüyorum. 

0

Peki hocam ozman sis boyu aynı kalsin ama sisi incelt diyorsunuz buda bir seçenek bence buda çok güzel olacaktır..

@bbatuhan

İhtiyacın olan şeyin tam olarak ne olduğunu tespit etmen lazım. Bence lastik kombinasyonuyla şiş değiştirmeden bu iş hallolur gibi. Çevirme lastik kullanıyorsan lastik katsayılarını performanslı olacak şekilde ayarlamak yeterli aslında. 

Elinde 90 Lik zıpkın çift kafa bir zıpkın var onları zıpkınla hazır halde aldım daha sonra tek lastikle kullanmak için ekstra kafa aldım ve herkesin çok met ettiği cressi s-45 lastik aldım 17.5 mm .

Germe mesafem 94 cm ve 3.5 kat yazısı ile 54-55  cm kestisrdum lastiği şuanda pudraladim vakumlayip posetledim.

Bir dahaki dalışa kadar öylece duracak.

Bende diverman sis var kötü deil ama cokniyide deil f/p olarak güzel bir urun .

Şimdi bir sis daha alicam yedek ne olur ne olmaz pathos düşünüyorum doğru seçimi bilmiyorum ama herkez pathos diyor.

Peki bunuda 130 cm 6.5 mü alayım yoksa 6.30 130 mu ne dersiniz?

Yada başka bir ineriniz varnidir.?

@bbatuhan o kombinasyonu denedinmi lastiği kurabiliyormusun? Bence lastikler kıssa olmuş

@sarimehmet s-45 den bahsediyorsaniz hayır kullanmadim daha sıfır pakette duruyor boğulmuş olarak.

Birde yeni bir zıpkın daha aldım oda 100cm fakat sisi 140 cm şekilde 130 cm orjinal şeklide.

Yani elimde 90 ve 100 Luk iki zıpkın oldu her ikisininde sis boyları 130 cm oldu.

Bu sebeple artık 3 adet sisin oldu bir tanede ben aldım.

@bbatuhan 130 cm. 6.5mm 👍🏻

0

Zipkini bir ara alip karakoye gideriz kadir abi eldeki cesitleri gosterip yardimci olur olmadi keser sisi dizgi yapariz.;))) Sikinti yok trabzonlu degiliz ama bizw her yol ankara ;))

@ridvan

Valla ama oraya gidersen kesin zıpkın alırım icim içimi yiyior zaten zıpkın alicam diye.

İnanın yanıma para almıyorum oraya gitmiştim diye.is yerim beyazitta zaten  yakınım şimdi gideyim dedim ama vazgeçtim yine ama alicamnbir zıpkın uykularında giriyor artık😃😈

O zaman caya beklerim  yakinindayim ;)))ihsan var arada ugrarim yanina...

@ridvan Kadir abimize fazla yüklenmeyin valla adamcağız bu yüzden normal satışları gönderemiyor 🤣🤣🤣 Hakan'da hafta sonları o ada senin bu ada benim avda 😅 kaçak

@bbatuhan o zaman sakın gitme yeni ürünler gelmiş mağaza ağzına kadar zıpkın dolu çeşit çeşit boy boy her marka . Arabayı bırakır çıkarsın 😉

@dreamdiver Dün ordaydim Kadir abi her zamanki gibi yoğun idi her işe kendi yetişiyor ne yapsin biz köstek değil destek oluruz Kadir abi candir...👍👍👍

0

Çok yakınız abi inşallah gelmeye çalışırım.

0
Gönderen: @bbatuhan

Birde yeni bir zıpkın daha aldım oda 100cm fakat sisi 140 cm şekilde 130 cm orjinal şeklide.

Hayırlı olsun @bbatuhan yeni tüfek ile ilgili inceleme bekliyoruz 🙂

@can hocam yeni zipkinim.sk 40 onuda foruma yazdım hatirlarsaniz 😎

Gönderen: @bbatuhan

@can hocam yeni zipkinim.sk 40 onuda foruma yazdım hatirlarsaniz 😎

Onu hatırlıyorum 🙂 bitane daha aldın zannettim.

0

abi bende apnea mukan 90 lık var. iskorbına yani kayabalıgına deneme yapıyorum. balık şişden daha hızlı kalıyor. nedeni nedir. ne yapmam gerekir. normal mi yoksa. ince şişmi almalıyım. ne yapmam gerekiyor. çap 14 şiş 7mm .

Gönderen: @bnym55

abi bende apnea mukan 90 lık var. iskorbına yani kayabalıgına deneme yapıyorum. balık şişden daha hızlı kalıyor. nedeni nedir. ne yapmam gerekir. normal mi yoksa. ince şişmi almalıyım. ne yapmam gerekiyor. çap 14 şiş 7mm .

Soru-Cevap Bölümünde açmış olduğunuz konu altına mesaj attım. @bnym55 e yardımcı olmak isteyen üyelerimiz aşağıdaki linkten konuya dahil olabilirler

0

100 Luk tufekte çift 16 primline lastik 140 cm sis boyu sis kalinligi kaç olmalıdır yardımcı olursanız çok sevinirim

Gönderen: @muhammed

100 Luk tufekte çift 16 primline lastik 140 cm sis boyu sis kalinligi kaç olmalıdır yardımcı olursanız çok sevinirim

Merhaba Hangi denizde dalıyorsunuz. Daldiginiz derinlikler nedir

@onr6nkoc Marmara Denizi Saroz körfezi kara kıyı ve 0 10 mt derinlikte

0

Çift 16mm ile 6.50 şiş kullanabilirsin. İdeal olur. Daha ince şiş tasa carpmalarda falan yamulmasi muhtemel. Sağlıcakla Dalin.

@onr6nkoc çok teşekkür ediyorum ilgilendiğiniz için

©2022 www.spearfishingturkey.com Tüm hakları saklıdır. Kullanım Şartları yerine getirilmeden hiçbir şekilde kopyala - yapıştır yapılamaz, yazılar ve bilgiler kullanılamaz.

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

veya    

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?

Create Account