Bildirimler
Tümünü Sil

Lütfen Forum Kılavuzunu okuyunuz. Ayrıca forumu cep telefonu ekranınıza kısayol olarak ayarlamanızı rica ediyoruz. Bu şekilde forumu bir mobil uygulama gibi kullanabilirsiniz  Kısayol Ayarı Resimli Anlatım

Fener sartmidir? Mutlaka alınması gereken bir ekipmanmidir?  

  RSS
Buğra Batuhan
(@bbatuhan)

Bir çoğunuz yıllardır dalış yapan tecrübeli kisilerainiz fakat fener konusunda benim çok kafam karışık.

Nedeni taş altı avı yapmak istememem.evet süper tecrübem yok inanılmaz dalışlar yapamıyorum hatta tecrübem bile yok ama sanki taş altı avı balığı avlamak garip geldi ilk başta.sebebi zaten hayvan bir sebeple saklanmış yada saklanıyor yada orada yuvası var içine girip onu avlamak avcılık iç gudusunun ağır basması illa onu almak biraz mantığında yatmadı.

Hani evine zorla girip canını almak gibi hiç şansı yokmuş gibi geldiği için belkide.(yanlış düşünüyor olabilirim)

Bu sebeble hiç fener bakmadim ve ihtiyacim olmayacagini düşündüm.fakat bu aralar yapılan canlı yayınlarda fenerlerin bazı aksilik yasanicagi durumlardada kullanıldığını öğrendim.

Gel gelelim benim sorum;

Fener gerçekten bıçak gibi olmazsa olmaz bir aksesuar mıdır ?

İlla alınmadı kıtadan yapilan(benim için) her dalış için yanımda olması gerekir mi)

Evet mutlaka alınması lazım.derseniz çok büyük olmayan orta fiyatlı bir öneriniz varmıdır?

 

Alıntı
Gönderildi : 26/04/2020 16:29
Barracuda beğenme
zencuk
(@zencuk)
Forum Yönetimi

Kaynananız seviyor bende yeni fener inceleme başlığı açtım. 😆 😆 Fener güvenlik açısından şart değil, yani bir bıçak değil. Bana sorarsanız taş altında kullanılmalı. Hangi balığa atış yapıyoruz ve o balık limitlerde mi tam anlamak lazım. Sonra limit altı, yasak veya yemeyeceğimiz bir balığı vurmuş olmamak istiyorsak tabi. Bunun haricinde taş altında çoluk çombalak yaşayan levrek pek göremezsiniz. Belirli dönemlerde taş içine girerler tabi ama genel olarak gezen balıktır. Bunun yanında Eşkina balığı sürekli taştadır. Günün belirli saatlerinde yine aynı taşın etrafında bulunurlar. (Göç zamanları hariç) Eşkinanın evini basıp dışarı çıkartmıyoruz aslında hayvanın yaşam alanı orası, vurup vurmamak sizin tercihiniz. 

 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 16:47
Rıdvan (scotchsoda)
(@ridvan)
Forum Yönetimi

Lamı cimi yok yasak kullanmayın ..üstünü örtecek bişi bulamazsın fener kanunlarda yasak diyorsa heleki projektör gibi lümeni yüksek ben olsam 3 kat fazla ceza keserim 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 16:53
Rıdvan (scotchsoda)
(@ridvan)
Forum Yönetimi

He kullanırım diyorsan sg geldimi ben olsam atarım feneri zıpkını ağırlıgı herşeyi zira tüm malzemelere el koyabilir baktın tekne geliyor dal son defa taş altına gir sık zıpkını taşada sok zıpkını feneri ağırlıgıda yuvanın agzına bırak çık paşalar gibi ben suyun üstünde yüzüyorum kardeşim ne balığı der çıkarsın işin içinden ... 👍 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 17:00
Barracuda
(@can)
Gönderen: @bbatuhan

Gel gelelim benim sorum;

Fener gerçekten bıçak gibi olmazsa olmaz bir aksesuar mıdır ?

İlla alınmadı kıtadan yapilan(benim için) her dalış için yanımda olması gerekir mi)

Fener olmazsa olmaz bir malzeme değildir. Taş altı avı yapmayacaksan taşımana gerek yok. Benim fenerim var ancak kutusunda yıllardır yatıyor 🙂 kolda yada bilekte fener taşımayı hiç sevmiyorum. Dikkatimi dağıtıyor. Taş altı avına çok meraklıyım ancak bir türlü başlayamadım. Aslında agaşon avı yapsakta arada yuvalara bir bakmak lazım diye düşünüyorum. En azından taş altına kaçan balık görünce peşinden taşa bir bakmakta fayda var bu tip durumlarda fener sürpriz avlar yaptırabilir.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 17:19
ONR6NKOC
(@onr6nkoc)
Forum Yönetimi

Ben taş altı avını eskina avlarını severim ama hala bir fener almadım almayida düşünmüyorum. Benim meralarimda eskinalar yuvanın disindaysa atis yaparım. Taş altına atış yapıp yuvayı bozmam. 

Fener kullanmak yada kullanmamak iyi bir tas altı avciligi göstergeside değildir. Şahsi kanaatim..

Fener seçimi sana kalmış. 

Admin gibi benide rahatsız eden malzemelerden bir tanesidir.. konsantresini bozuyor insanın... Sağlıcakla Dalin...

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 18:04
Buğra Batuhan
(@bbatuhan)

Bende fikirlerinizi merak ettim zaten onca malzeme taşıyoruz ve üstümüzde bulunduruyotuz almak gibi bir niyetim yok ama acaba dedim fikirleriniz nelerdir.

Açıkta gezen balığı vuramazsam taş altindanda vurmayayim yuvayı bozmayim gerekte yok.

Teşekkür ederim param cebime kaldı.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 18:26
Barracuda beğenme
kaancalam
(@kaancalam)

Acemiliğinizi atıp artık sağlam balıklar vurmaya başladığınız zaman,yani bir seviyeye ulaştıktan sonra bu soruları kendiniz sorup kendiniz cevaplayacaksınız. Yaani meranıza ve avlanma şeklinize göre ihtiyaçlarınız değişip şekillenecek.

Fener almaktan önce fenerin işe yarayacağı bir taş bulmak önceliğiniz olabilir .Örneğin ; artık bir fenere ihtiyacım var, elimdeki tüfek artık bana yetersiz geliyor gibi eksikleri hissetmelisiniz.Bunun içinde mümkün olduğunca dalmalı,avlanmalı.

 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 18:43
Ganos
(@ganos)

Dalış konusunda fazla tecrübeniz yoksa feneri düşünmeyin, fener kullanımı ayrı deneyim ve uğraş gerektirir. Normal avlar yapıp yeri geldiğinde kafanızı taşın altına sokunca tek tük geçen kuyrukları gördüğünüzde fenere ihtiyacınız olabilir. Ben de kullanmıyorum en son belki 10 sene önce sarı fenerle suya girmiştim o gündür suda fener kullanmıyorum, gerek duymuyorum, taşın ağzına uzaktan yatarım zaten balık varsa kafayı uzatıyor uzatmazsa da sağlık olsun.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 22:03
Barracuda
(@can)
Gönderen: @bbatuhan

Bende fikirlerinizi merak ettim zaten onca malzeme taşıyoruz ve üstümüzde bulunduruyotuz almak gibi bir niyetim yok ama acaba dedim fikirleriniz nelerdir.

Açıkta gezen balığı vuramazsam taş altindanda vurmayayim yuvayı bozmayim gerekte yok.

Teşekkür ederim param cebime kaldı.

Aslında yuva bozmak gibi bir durum yok taş altı avında. Balık yapan taşlar aşırı baskıya maruz kalmadıktan sonra sürekli balık yapmaya devam ediyor. Benim bir arkadaşım var. Her gün dalar. Yıllardır aynı taşlardan benim görmediğim balıkları çıkartıyor. O merada ticari ve hobi amaçlı avlananlar saymakla bitmez. Ancak sürekli balık var (sadece taş altında ) 

Bir keresinde bu yuvalarda balık bitmiyormu diye sordum. Anlatımına göre balık yapan yuvadan bir izbir vurup çıkardın diyelim 3-5 gün sonra başka bir izbir gelip o yuvayı sahipleniyormuş. Yani canlı yuvaları bilmek gerek o yuvalarda taş altı avı çok verimli oluyor. 

İzbir nedir diye merak edenler için detaylı anlatım linkte 🙂 https://www.spearfishingturkey.com/forum/balik-cesitleri/tas-hanisi-izbir-zuber-seytan-cakal-mottled-grouper/

Yeteri kadar avlandıktan sonra taş altı avının bir sakıncası yok. Ancak limit falan dinleyen olmadığı için bence fenerle avlanmak mevzuatta yasaklanmış. 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 22:43
zencuk
(@zencuk)
Forum Yönetimi

@can

Yahu ısrar etme işte taş altı avlanmıyorlar 😆 😆 Mertle ortak yerlerde dalıyoz bırak bari taşların içi bana kalsın. Keza @onr6nkoc ilede bölgelerin kesiştiği oluyor. Virus bitince beraber dalcaz, ses etme 😬 Taşların altı benim üstleri onların olsun. 

Fener yasağının taş altından ziyade gececiler yüzünden geldiğini düşünüyorum. Fener olsun olmasın, yarığın içine belli bir süre bakınca illaki içerisi seçiliyor. Derinlik çok değilse tabi.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 22:54
Barracuda
(@can)
Gönderen: @zencuk

@can

Yahu ısrar etme işte taş altı avlanmıyorlar 😆 😆 Mertle ortak yerlerde dalıyoz bırak bari taşların içi bana kalsın. Keza @onr6nkoc ilede bölgelerin kesiştiği oluyor. Virus bitince beraber dalcaz, ses etme 😬 Taşların altı benim üstleri onların olsun. 

Fener yasağının taş altından ziyade gececiler yüzünden geldiğini düşünüyorum. Fener olsun olmasın, yarığın içine belli bir süre bakınca illaki içerisi seçiliyor. Derinlik çok değilse tabi.

😁👏👏👏

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 23:28
Barracuda
(@can)
Gönderen: @ridvan

Lamı cimi yok yasak kullanmayın ..üstünü örtecek bişi bulamazsın fener kanunlarda yasak diyorsa heleki projektör gibi lümeni yüksek ben olsam 3 kat fazla ceza keserim 

@ridvan abi seni Forumdaki Zıpkın Avı Mevzuatı Bölümüne başkan olarak seçtik abi 😁 hayırlı uğurlu olsun 😂👏👏

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 23:33
ONR6NKOC
(@onr6nkoc)
Forum Yönetimi

Ayıp ayıp insanın arkasindan konusulmaz

@can

@zencuk

YanıtAlıntı
Gönderildi : 26/04/2020 23:46
Barracuda ve zencuk beğendi
Rıdvan (scotchsoda)
(@ridvan)
Forum Yönetimi

 

Bu olaylar senelerdir konuşulur işin ustasıda acemiside kullanır feneri evet yasakmı yasak ihtiyaçmı evet ağaşoncu için değil ama taş altı av yapan herkes kullnır ...Şakası bir yana ben fener kullanıyorum eğitimli donanımlı dalış yapan biri azda olsa taş altı ile mücadele ediyor kendini bilen avcı elinde tüple dalma imkanıda olsa dalmaz,bu yetişmeyle kültürle alakalı yani buna bağlı bir durum amaç taş altı avını yapan avcı taşın altındaki balığı net görmesi çin kullanır küçük balık varsa atmaz balık atışı net değilse yani attı vurdu ama alamayacak durumda ise atmaz olay budur taş altı serbesttir zira taş altı üstü yanımı avını denetleyecek bir kurum yok elde zıpkın var dalıyorsunuz karar mekanizması sizsiniz ben çok küçük balıklara atmıyorum beni cezalar değil doğayı seven yanım engelliyor.Her zıpkıncının yanına memur koyamazsınız .Siz kendinizi nasıl rahat iyi huzurlu hissediyorsanız öyle davranın.Yanlışlıkla ufak balığa attınız üzülüyorsanız siz avcısınızdır diğer türlü bohçacı derler yada başka bişi benim yönümden olay budur .İnsan belli seviyeye gelince ihtiyaçları zaten farklılaşıyor bende ağaşon yapsam balık çağırıcı alırım fener almam şiş kakıcıda almam smoth elbise alırım jarse yerine hemen malzemelerim değişir yani olay bundan ibaret .

YanıtAlıntı
Gönderildi : 27/04/2020 00:10

Ben genellikle feneri akşam suyunda yanımda bulundurmaya gayret ediyorum, suda kullanma ihtiyacı duymuyorum fakat geri dönüşte bazen karanlığa kalıp yürümek durumunda kalıyorum ve hayvanlarin attığı camlara basmamak için Fener lazım oluyor.

YanıtAlıntı
Gönderildi : 28/04/2020 15:54
Barracuda, Sualtı Avcısı, zencuk ve 1 kişi beğendi
zencuk
(@zencuk)
Forum Yönetimi
Gönderen: @caner

Hayvanlarin attığı camlara basmamak için Fener lazım oluyor.

Hayvanlar cam atmaz yahu, uzaylılardır onlar 😆 😆 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 28/04/2020 16:45
Sualtı Avcısı
(@sualtiavcisi)
Gönderen: @zencuk

@can

Yahu ısrar etme işte taş altı avlanmıyorlar 😆 😆 Mertle ortak yerlerde dalıyoz bırak bari taşların içi bana kalsın. Keza @onr6nkoc ilede bölgelerin kesiştiği oluyor. Virus bitince beraber dalcaz, ses etme 😬 Taşların altı benim üstleri onların olsun. 

Fener yasağının taş altından ziyade gececiler yüzünden geldiğini düşünüyorum. Fener olsun olmasın, yarığın içine belli bir süre bakınca illaki içerisi seçiliyor. Derinlik çok değilse tabi.

Taşları boş ver senin meraların birinde açıklar çok kalın kelleler yapıyordur bu aralar 😉 Fener olayına gelince kullanmıyorum, şahsi görüşüm kullanılmasını da tavsiye etmiyorum. 

 

YanıtAlıntı
Gönderildi : 28/04/2020 17:16
Barracuda
(@can)
Gönderen: @onr6nkoc

Ayıp ayıp insanın arkasindan konusulmaz

@can

@zencuk

@zencuk,  onur usta sana diyor 🙂 ayıp değil mi 😁

YanıtAlıntı
Gönderildi : 28/04/2020 17:19
ONR6NKOC ve zencuk beğendi
Gönderen: @zencuk
Gönderen: @caner

Hayvanlarin attığı camlara basmamak için Fener lazım oluyor.

Hayvanlar cam atmaz yahu, uzaylılardır onlar 😆 😆 

Uzaylı atsa gökten düşerken görürdük, bu kesin hayvan işi türü belli değil ancak lağım da evrimleştigi rivayet ediliyor...

YanıtAlıntı
Gönderildi : 30/04/2020 00:16
zencuk ve Barracuda beğendi
Paylaş :

©2020 www.spearfishingturkey.com Tüm hakları saklıdır. Kullanım Şartları yerine getirilmeden hiçbir şekilde kopyala - yapıştır yapılamaz, yazılar ve bilgiler kullanılamaz.

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

veya    

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?

Create Account